top of page
חיפוש

הודעה לתקשורת

ספר חדש – "איך להביס את שלטון הימין | המדריך לתעמולה הביסטחוניסטית"

מאת עורב ישראל


איך להביס את שלטון הימין הוא ספר שיווק לכל דבר ועניין. הספר מציע דרכים ומודלים מעולם השיווק על מנת להפיק תוצאה ברורה וחד משמעית – הבסת שלטון הימין בישראל.


17 מתוך 18 ראשי מערכות הביטחון (צה"ל, שב"כ, מוסד) ב-30 השנה האחרונות תומכים בפתרון "שתי מדינות לשני עמים" וביציאה מהשטחים, אך בקרב הציבור הדעות חלוקות. השאלה שספר זה דן בה היא שונה: איך משכנעים ימנים להצביע אחרת ולהפיל את שלטון נתניהו והליכוד?


החל מיסודות התעמולה של אדוארד ברנייס, לעקרונות השכנוע של צ'אלדיני, עבור בשימוש באינפוגרפיקה תעמולתית וכלה בתאוריית הצרכים של מאסלו, פורש המחבר 'עורב ישראל' באופן סדור את השיטות והדרכים במסגרתן ניתן ואפשרי להביס את שלטון הימין, ומסביר מדוע המרכז-שמאל נכשל פעם אחר פעם במערכות הבחירות בעשור האחרון.


בנימין נתניהו, גאון שיווק לכל הדעות, הבין מזמן שני דברים שפוליטיקאים במרכז ובשמאל טרם הבינו. הראשון – שהציבור מטומטם. כלומר, בנושאי פוליטיקה ומדיניות – רוב הציבור בור ועם הארץ. כדי לשכנע אותו, אין צורך בעובדות, אלא רק בסיפורים טובים, קליטים וקלים להבנה. סקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו כי 40% מהציבור היהודי לא יודע מיהו מחמוד עבאס (כ-20% חשבו שמדובר במנהיג החמאס), 43% מהמורים בישראל לא יודעים מהו הקו הירוק ובקרב הציבור הדתי, 55% מאמינים כי יגאל עמיר לא רצח את רבין. הדבר השני שנתניהו הבין – מה שחשוב לציבור בישראל הוא "החיים עצמם", כלומר ביטחון.


בספרו הוא מונה ומסביר את ניצחונות השמאל בישראל בעבר הקרוב, כגון ישראל אחת ב-99' וקדימה ב-06', את ניצחונות השמאל בעולם, כגון אלו של טוני בלייר בבריטניה וביל קלינטון בארה"ב, וכן מאבקים אידיאולוגים מוצלחים של השמאל כגון המאבק לזכויות קהילת הלהט"ב.


בארץ ובעולם, הצליחו פוליטיקאים מהמרכז-שמאל לעלות לשלטון כאשר שמו דגש על האינדיבידואל במקום על החברה (קלינטון ב-92'), מיתגו את עצמם כאנשי חוק וסדר (בלייר ב-97') והבטיחו לציבור תקווה לעתיד טוב יותר על ידי פתרונות קלים להבנה (ברק עם ההבטחה לצאת מלבנון ב-99', אולמרט עם תוכנית ההתכנסות ב-06'). כלומר, 180 מעלות מהקמפיינים האחרונים של מפלגת "העבודה" ושאר מפלגות המרכז-שמאל.


הספר עוסק ביישום התאוריות על המציאות הפוליטית הישראלית. והוא מדגיש ביתר שאת את האבחנה המבדלת אליה חותר המחבר בין משיחיסטייםלביטחוניסטיים במטרה לקשור את חזון השמאל המדיני עם בטחון באופן המובהק ביותר.


בסיפור החדש של המרכז-שמאל יש להתעלם מהמשוואה של ימין מול שמאל ולהציע משוואה חלופית – ביטחוניסטים מול משיחיסטים. כלומר, אלו שבראש מעייניהם ביטחון חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, לעומת אלו שמעדיפים את החזון המשיחי של ארץ ישראל השלמה ורווחת נוער הגבעות.


במשוואה הישנה:

- ימין = תומכים בצה"ל = אוהבי ישראל

- שמאל = מבקרים את צה"ל = שונאי ישראל


במשוואה החדשה:

- ביטחוניסטים = תומכים בצה"ל = אוהבי ישראל

- משיחיסטים = תוקפים את צה"ל = שונאי ישראל


אם במשוואה הישנה "הרעים" הם "שוברים שתיקה" ו"בצלם", אשר מטיחים ביקורת על צה"ל באוניברסיטאות בחו"ל, הרי שבמשוואה החדשה "הרעים" הם נוער הגבעות, אשר מטיחים אבנים על חיילי צה"ל בשטחים. כלומר, כדי לנצח במערכה על דעת הקהל בישראל – חובה להיות בצד של צה"ל ומערכת הביטחון.


רוב הימין בישראל הוא ימין ביטחוני, לא ימין משיחי. כדי להביס את הימין, יש להפריד ביניהם. במקום לנסות לשנות את דעתו של הציבור הימני, יש למצוא מכנה משותף עם חלק מאנשי הימין, בעיקר בנושאים בהם הם נמצאים בדעה הפוכה לזו של ממשלת נתניהו, המנוהלת הלכה למעשה על ידי הימין המשיחי. שלושה נושאים מרכזיים בהם אין הלימה בין אנשי הימין הביטחוני למדיניות של ממשלת נתניהו המשיחיסטית הם: תמיכה בהיפרדות מהפלסטינים, טינה כלפי מתנחלים קיצוניים ותמיכה בהשלמת גדר הביטחון.


'עורב ישראל' הוא שם העט של המחבר שכיהן בעבר כיועץ במשרד ראש הממשלה תחת ממשלת נתניהו, והיה סטודנט של דן אריאלי בתוכנית מובילה למנהל עסקים בארה"ב. 'עורב ישראל' משלב את ניסיונו הפוליטי עם עקרונות מתחום השיווק והפסיכולוגיה ההתנהגותית כדי להציע יסודות לתעמולה אפקטיבית שיכולה לסחוף המונים. 'עורב ישראל' עובד כיום כסמנכ"ל שיווק בתעשיית ההיי-טק.


כרבים וטובים לפניו, עורב ישראל בחר בשם עט כדי שיוכל להרגיש בנוח להתבטא באופן ברור, חד ולא פוליטקלי קורקט.


ניתן להשיג את הספר "איך להביס את שלטון הימין | המדריך לתעמולה הביטחוניסטית" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה לאור – "אופיר ביכורים" בכתובת www.ofir.org.il. מחיר מומלץ לצרכן 67 ש"ח.




26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page